تبدیل تصاوير سياه و سفيد به رنگي
نوشته شده توسط : علی

 

نسخه چاپی فرستادن با پست الکترونیک
يكشنبه 24 بهمن 1389 - ساعت 19:00
شماره خبر: 100835728242
تبديل تصاوير سياه و سفيد به رنگي
براي تبديل تصاوير سياه و سفيد به رنگي، نياز به لابراتواري پيچيده و دستگاه‌هايي به اندازه كمد نيست! برنامه فتوشاپ را اجرا و عكس سياه و سفيد خود را در اين برنامه باز كنيد. نخست بايد اطمينان حاصل كنيم كه تصوير سياه و سفيد خود را مي‌توانيم رنگي كنيم. براي اين كار به مسير زير برويد:
Image-» Mode – RGB Color

حالا مي‌توان هر رنگي را به تصوير اضافه كرد. براي اين كار بايد لايه‌هاي جديدي از رنگ ايجاد كنيم و آن را روي لايه قبلي قرار دهيم. بياييد با روش سريعي شروع كنيم كه پياده‌سازي آن، نسبت به مهارت دشوارتر است.

براي اين كار از ابزار كمان (كليد ميانبر L) استفاده مي‌كنيم كه عملكردي مشابه ابزار خودكار (كليد ميانبر P) دارد. براي اين كار بايد دور هر بخشي را كه مي‌خواهيم به رنگ خاصي در بيايد، انتخاب كنيم و سپس از طريق منوي Edit -» Fill آن را به رنگ دلخواه خود درآوريم. اين روش هر چند سريع است،‌ اما دقت كافي ندارد و بعضا از روش ديگري كه در ادامه خواهيم گفت، حوصله بيشتري نياز دارد.

براي روش دوم، ابزار قلم‌مو (كليد ميانبر B) را انتخاب كنيد، يك لايه جديد روي تصوير ايجاد كرده و Blending Mode آن را Color قرار دهيد. لايه خالي را گزينش كرده و سپس رنگ دلخواه خود را انتخاب كنيد. حالا بخشي از تصوير را كه مي‌خواهيد رنگ شود، با ابزار قلم‌مو رنگ كنيد. مشاهده خواهيد كرد كه رنگ ايجاد شده، به‌صورت شفاف است و فقط به جنس زير خود (تصوير سياه و سفيد) رنگ مي‌دهد و كاملا آن را نمي‌پوشاند.

نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه اگر رنگي را انتخاب كنيد، هنگام رنگ‌آميزي كمي روشن‌تر به نظر مي‌آيد، بنابراين بهتر است براي به‌دست‌آوردن بهترين رنگ، رنگ‌هاي كمي تيره‌تر را انتخاب كنيد و تا حد امكان دقيق باشيد. هر كجا كه به اصطلاح از خط خارج شديد، مي‌توانيد از ابزار پاك‌كن استفاده كرده و آن بخش را پاك كنيد.

اگر رنگ انتخاب شده خيلي غليظ است و چشم را مي‌زند، مي‌توان Opacity (شفافيت) لايه را كم كرد. با كم كردن شفافيت از شدت رنگ كاسته مي‌شود.

بهتر است براي هر رنگ، يك لايه جديد با مشخصات گفته شده ايجاد كنيد تا رنگ‌ها با يكديگر تركيب نشده و دقت لازم براي هر رنگ اعمال شود.

براي جزئيات بيشتر از ابزار ذره‌بين (كليد ميانبر Z) استفاده كنيد تا جزئيات ريز و كوچك را هم پوشش دهيد. به عنوان مثال، چشم‌ها همواره يكي از نقاطي هستند كه رنگ‌آميزي آنها نياز به دقت دارد چراكه ممكن است سفيدي چشم به رنگ ديگري در بيايد و شخص، مريض به نظر برسد.

همچنين در نظر داشته باشيد كه رنگ ممكن است در ابتدا قشنگ به نظر برسد، اما بعد از نشستن روي كار خودش را نشان مي‌دهد و بعضا نياز است ميزان رنگ، نور يا شفافيت آن كم يا زياد شود، براي تنظيم دقيق‌تر هر رنگ مي‌توانيد با فشردن كليد تركيبي Ctrl+U مي‌توان ابزار Hue/Saturation را باز كنيد و رنگ دلخواه را دقيقا به دست آوريد. در پنجره باز شده، نوار اول، رنگ را نشان مي‌دهد، نوار دوم، شدت رنگ و سوم روشني رنگ را تنظيم مي‌كند.

علی صادقی

 





:: برچسب‌ها: تبدیل تصاوير سياه و سفيد به رنگي ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 72
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: